torsdag 11 november 2010

Tejp

De har bara haft nycklarna till mig i knappt en timme och de börjar redan göra mig fin. Hennes föräldrar har anlänt och ska hjälpa till.



Jag.

Hon

Första snön har kommit tillsammans med halkan. Svårt för släpet att ta sig upp för backarna på väg hit...


Hela kvällen och halva natten håller dom på. Han råkar bli så exalterad av spacklingen att han fortsätter spackla ut i vardagsrummet också, trots att Hon sagt att de inte ska måla där. Hihi! Nu måste de måla mig där i allafall, för de kommer inte vilja ha spackelfläckar på den fula ljus-aprikos-beiga färgen där. Inte mig emot, jag blir gärna vit och fin där också! :D

Han, hennes föräldrar och Hon skålar i champagne första kvällen för att fira att vi hittat varandra!

Hela kvällen tejpar dom mig runt listerna i matrummet och i trappen. Även stora sovrummet tejpas och alla små skavanker spacklas och slipas. Jag längtar efter att få slippa den småblommiga tapeten i köket/trappen och den storblommiga brun-beiga fondväggen i sovrummet. Jag är inte ett beige hus, jag är inte ett småblommigt hus, det borde väl synas på min vackra fönsterfärg att jag har bättre stil och gillar häftigare färger än så!

Han laddar inför målningen dagen efter...

Före: Matrummet i småblommigt tönttapet...
  
Före: Vardagsrummet i ljus beige/aprikos...

Före: Sovrummet i brunbeige och blommigt.

Skål och välkomna kära ägare!

Inga kommentarer: