fredag 12 november 2010

Målning

Han, Hon och hennes föräldrar målar hela matrummet och trappen så att den småblommiga tapeten helt försvinner. Hennes mamma hittar fler dammråttor bakom mina element, listerna är så ostädade att tejpen lossnar, känns inte bra att de lämnat över mig i så dåligt skick, men för min del kan det bara bli bättre. Tycker synd om dem bara att jag inte var finare från första stund.





I sovrummet river Han och Hennes pappa ner fondväggstapeten och målar vitt. De håller på hela dagen och halva natten igen.



Till lunch går de ner till Spånga Centrum och Gerds Pizzeria och äter lunch. På vägen hem hittar de Thaikiosken också. Det finns många goda matställen nära mig :)

Mitt på dagen tittar Grannarna i gröna huset mittemot förbi och hälsar välkomna med en "Fallskärmsblomma" och ett fint kort. Grannen har bott bredvid mig hela sitt liv och vet det mesta om mig och mina grannar. Hon lovar att berätta mera någon dag.




Sent på kvällen så åker Hon och Han i väg till lägenheten på Kungsholmen och packar det sista där. De passar på att hämta några kartonger till köket och lite annat smått och gott. Det börjar kännas som deras mer och mer. Jag märker redan stor skillnad trots att de inte flyttat in alla sina prylar än...

Under tiden dukar Hennes fräldrar upp en lyxmiddag med ostar, korv och lufttorkad skinka och ett fint rödvin.




Dags att packa i hop det sista inför morgondagen...

Inga kommentarer: